• Twoje biodro nie funkcjonuje jak powinno z powodu zmian zwyrodnieniowych?
  • Przed Tobą operacja wszczepienia endoprotezy lub jesteś świeżo po niej?
 Jeżeli na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, wymagasz rehabilitacji.

Zaniedbanie w przypadku chorego stawu biodrowego lub stanu po wszczepieniu endoprotezy, może prowadzić do poważnych dolegliwości bólowych, a w najgorszym wypadku do zaburzenia chodu.

Inne częste przypadki chorób związanych ze stawem biodrowym to:

• Dysplazja stawu biodrowego – możemy ją podzielić na dwie odmiany.
    Pierwszą jest tzw. “czysta dysplazja”. Jest to wadliwe ukształtowanie się biodra.
    Drugą jest tzw. “wrodzone zwichnięcie stawu biodrowego”. Tutaj dochodzi do przemieszczenia się głowy kości udowej poza panewkę stawu.

• Konflikt udowo-panewkowy – Są to zmiany zwyrodnieniowe, którę poprzez tworzenie się deformacji kostnych uszkadzają staw biodrowy. Chory najczęściej odczuwa ból w okolicy pachwiny. Nieleczone prowadzi do ograniczenia ruchomości w stawie, a w ostateczności do konieczności wszczepienia endoprotezy.

• Zespół trzaskającego biodra – w trakcie chodzenia słyszysz bezbolesne głośne trzaskanie bądź przeskakiwanie w stawie biodrowym? To zapewne zespół trzaskającego biodra. Na początku nie daje żadnych dolegliwości bólowych, lecz później ból się pojawia, nasila i może utrudniać chodzenie. Dzieje się tak ponieważ dochodzi do zwyrodnień związanych z wiekiem, wad anatomicznych, urazów czy chociażby stanu zapalnego.

W naszym gabinecie uzyskasz niezbędną i fachową pomoc