Jak postępować w przypadku skręconej kostki?

Przy skręceniach stawu skokowego należy pamiętać, że nie powinno się usztywniać kostki. Takie urazy nie lubią unieruchomienia, w szczególności lekkie skręcenia I stopnia. Usztywnienie stawu skokowego przy tym urazie powoduje jedynie wydłużenie leczenia, dlatego w naszym gabinecie często zdejmujemy pacjentom niepotrzebne szyny gipsowe.

Najlepszą i najskuteczniejszą metodą leczenia skręceń kostki jest działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne, które przyspieszą gojenie się krwiaka oraz REHABILITACJA. Niestety wiele osób nie podejmuje działań rehabilitacyjnych, czego skutkiem jest nawracająca kontuzja stawu skokowego. Działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne jest metodą doraźną, dopiero odpowiednia rehabilitacja daje gwarancję powrotu do pełnego zdrowia.

Dlaczego rehabilitacja jest tak ważna?

Przy skręceniu stawu skokowego dochodzi do osłabienia mięśni, które odpowiadają za stabilizację kostki i jej zakres ruchu. Po takim urazie wystarczy nagła zmiana kierunku ruchu stopy, aby odczuć przeszywający ból stawu skokowego, co może stać się przyczyną odnowienia skręcenia kostki. Dobrze przeprowadzona rehabilitacja wzmacnia staw i mięśnie, tym samy uwalniając od bólu. Wzmocnienie mięśni zmniejsza ryzyko odnowienia się urazu, co jest niezwykle ważne dla osób, które uprawiają sport.

Kiedy rozpocząć rehabilitację stawu skokowego?

Im szybciej rozpocznie się rehabilitację, tym szybciej powrócisz do zdrowia. Możliwe jest rozpoczęcie rehabilitacji nawet po godzinie od doznania urazu. Poprawa jest widoczna gołym okiem, zmniejszenie obrzęku kostki i zredukowanie odczucia bólu nawet o połowę już po pierwszej wizycie w naszym gabinecie.